sobota, 23 kwietnia 2016

MOJA CODZIENNA PIELĘGNACJA WŁOSÓW.


Jeśli ważne są dla Was piękne i zdrowe włosy musicie obowiązkowo zwracać uwagę na każdy, nawet na najdrobniejszy szczegół ich pielęgnacji. Ważny jest zarówno szampon, odżywka jak i suplementy diety, a nawet technika czesania włosów!

Do pielęgnacji włosów przywiązuje dużą wagę - może dlatego, że są lekko przesuszone, farbowane i lubią się puszyć. Moim zdaniem zdrowe, lśniące i zadbane włosy to wizytówka każdej szczęśliwej i zadbanej kobiety. Są one częścią wyglądu, która może zachwycać, przyciągać i sprawiać, że będziemy błyszczeć wsród tłumu!




Przyjrzyjmy się dokładniej mojej pielęgnacji włosów. Nie jest to nic skomplikowanego, ani nadzwyczajnego. Zacznijmy od tego, że jestem posiadaczką włosów gęstych, nawet po okresie jesienno-zimowym, gdzie z niewyjaśnionych przyczyn wypadło mi połowę z nich. Aktualnie wystapił u mnie prawdziwy wysyp baby hair - sterczą mi na wszystkie strony i nie dają się tak łatwo ujarzmić! Ale przejdźmy do rzeczy! 



Po pierwsze SZAMPON! Mówi się, że szampon powinno się zmieniać co butelkę, aby włosy się do niego nie przyzwyczaiły i nadal reagowały na jego działanie. I ja tak robię! A nawet używam naprzemiennie, co drugie mycie włosów innego szamponu. Aktualnie używam L'oreal Elseve Total Repair 5 - szampon regenerujący do włosów zniszczonych. Po jego użyciu są one lekkie, odżywione i nie obciążone. Szampon ten nie przetłuszcza moich włosów, ani nie podrażnia skóry głowy. Również pięknie pachnie! 




Szampony, które używam w swojej codziennej pielęgnacji, ale aktualnie mi się pokończyły i mogę Wam polecić to: CECE keratin & cherry - do włosów farbowanych i zniszczonych o niskim pH, ma przecudowny wiśniowy zapach, który utrzymuje się jeszcze po umyciu i wysuszeniu włosów! Organix Brazilian Keratin Therapy - wygładzający szampon z keratyną i brazylijskim masłem kakaowym, bez SLS i SLES! Pharmaceris H-STIMUPURIN - specjalistyczny szampon stymulujący wzrost włosów, pobudza odrastanie włosow i ich zagęszczenie. Polecam, polecam i jeszcze raz polecam! Naprawdę działa!


Po drugie ODŻYWKA / MASKA! Bez nich ani rusz! Gdy nie mam czasu, używam moją ulubioną lekką odżywkę w piance Pantene Aqua Light! Można ją nakładać na całą długość włosów. Świetnie nawilża nie obciążając ich!




Kiedy mam więcej czasu, zamiast odżywki używam maski, którą nakładam na włosy na kilka minut. Raz w tygodniu nakładam maskę na lekko wilgotne osuszone ręcznikiem włosy, zakładam na to termocap i trzymam tak co najmniej 30 minut! Taką maską, której jestem wierną fanką jest L'biotica Biovax - intensywnie regenerująca maseczka do włosów suchych i zniszczonych. Po niej moje włosy są bardzo miękkie, gładkie i delikatne w dotyku. Pięknie się błyszczą i wyglądają na zdrowe! I moja ostatnia zdobycz Bioelixire Argan Oil  Hydrating Mask - nawilżająca maska do włosów z aktywnym kolagenem, kwasem hialuronowym i olejkiem arganowym. Kupiłam ją, ponieważ zachęciła mnie cena z 20 zł na 11,99 zł! Nakładam ją bardziej jako odżywkę i u mnie się super sprawdza! Włosy się po niej nie puszą, są bardziej sypkie i łatwiej się rozczesują.

 



Maski, które mogę Wam szczerze polecić to Regenerum regeneracyjne serum do włosów i Kallos Keratin maska keratynowa z proteinami mleka, która służy mi nie jako maska, a jako odżywka. 





Po trzecie SUSZENIE / PROSTOWANIE! Suszenie włosów gorącym nawiewem czy prostowanie nie jest dobrym pomysłem, lecz mimo tego wiele z nas regularnie to robi. Ja oczywiście staram się odpowiednio chronić włosy przed wysoką temperaturą prostownicy czy suszarki, dlatego stosuję różne kosmetyki termoochronne. Montibello Smart Touch 12 w 1 - odżywka bez spłukiwania, używam ją naprzemiennie z olejkiem Organix Renewing Moroccan Argan Oil. Tych kosmetyków używam na wilgotne włosy, przed ich suszeniem, a przed prostowaniem używam serum z Mariona termoochrona - ładnie wygładza włosy, ale nie obciąża ich! Serum to jest mega wydajne i tanie, za buteleczkę 30 ml zapłacimy około 8 zł.  Od czasu do czasu na końcówki włosów używam odżywcze serum wzmacniające Organix Coconut Milk Anti-breaking serum, które chroni je przed łamaniem.




Po czwarte CZESANIE! Nie wyobrażam sobie rozczesywać włosów czymś innym, niż szczotką Tanglee Teezer! Nie elektryzuje, nie plącze, ani nie ciągnie włosów.




A jak wygląda Wasza pielęgnacja włosów?  Macie jakiś ulubieńców do włosów? Chętnie wypróbuję!

Z.


5 komentarzy:

  1. Regularność w pielęgnacji włosów jest bardzo ważna. Również uwielbiam tą szczotkę jest najlepsza

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, również uwielbiam tangle teezera <3 Piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szampon i odżywkę uwielbiam z L'oreal, ja używam maskę z Kallos bananową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak ta bananowa? Dobra? bo nigdy jej nie używałam! ;)

      Usuń